MKB administratiekantoor te koop aangeboden aan de rand van Utrecht (met belastingadvies)
140-160 klanten - 2,5 FTE medewerkers en 60% van de omzet via vaste prijsafspraken (abonnementen)
Algemeen
Algemene administratie werkzaamheden en belasting advies aan MKB bedrijven
De loonadministratie is uitbesteed
Bedrijven
Zo'n 140-160 MKB klanten in uiteenlopende branches waaronder horeca, winkels, dienstverleners en ZZP-ers, Daarnaast zo'n 20 particuliere aangiften. De Klanten zitten in de regio en komen af toe op kantoor
Details
Dit administratiekantoor staat te koop in verband met:
leeftijd
Indicatieve omzet
€ 275.000
Indicatieve overnameprijs
in overleg
- add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
- add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
Extra informatie
Dit administratiekantoor heeft twee eigenaren die zo'n 3,5 dagen per week in het bedrijf werken en twee parttime medewerkers (samen 1 FTE). Zij bedienen ruim 140 MKB klanten uit allerlei verschillende branches. Ruim de helft van de klanten heeft een abonnement de andere betalen op basis van een uurtarief.
Het administratiekantoor is zeer geschikt om samen te voegen met een bestaand ander kantoor dat wil groeien in de regio Utrecht. Omdat 70% van de klanten hier zijn gevestigd.
Het administratiekantoor is strak georganiseerd met goede automatisering (Visma Eaccounting en Exact). Men krijgt nu meer aanvragen van nieuwe klanten dan men aankan met de huidige bezetting. Dus met meer personeel kan men makkelijk groeien. Daarnaast kan men het belasting advies nog wat actiever factureren.
De beide eigenaren zijn op leeftijd maar kunnen wel een periode meewerken voor een nette overdracht. Het kantoor is gevestigd in een huurpand maar dit hoeft niet overgenomen te worden.